Vicki bestämmer sig

I lördags var sista gången. Det är slut på akwardness och förnedringskänslor nu. I lördags bestämde jag mig.
 
HÄDANEFTER när jag är på random sammanställning med random folk som jag träffat på andra random tillställningar vid andra random tillfällen SKA JAG LÅTSAS ATT JAG INTE KÄNNER IGEN FOLK OM DE INTE KÄNNER IGEN MIG FÖRST. 
 
Seriöst. Jag vet inte hur många gånger det hänt att en person, som jag vet:
- Vad de heter och hur gamla det är (obs detta är den vanligaste punkten)
- Vad de gick för linje på gymnasiet (för jag gick i samma skola)
- Vad deras ex heter/vem det är
- Hur många syskon de har
Och de sträcker fram handen och säger "Vi har nog inte träffats - Hej, (random namn)" och JAG vet att jo - vi har träffats. Vi har faktiskt hälsat på omkring 3-5 random tillställningar tidigare OCH lite casual någon gång med en grupp människor någonstans OCH jag vet allt ovanstående om dig. VARFÖR MINNS DU INTE ENS ATT VI HAR SETTS???
 
Alltså. Har jag något slags ansikte som man bara helt sonika glömmer bort eller? 
 
Och jag har kommit till en insikt nu. Det här kommer inte att ändra på sig. Alla kommer inte komma ihåg mig lika väl som jag kommer i håg dem. Så, det jag kommit fram till är att jag måste ta på mig att INTE göra detta till en extremt pinsam situation genom att uppmärksamma att vi visst hälsat tidigare. 
 
Kommentarer som hädanefter är OFF LIMITS:
- Heh joo vi har hälsat. Flera gånger faktiskt. -- Skuldbeläggande. Folk tycker du är dryg och forever alone.
- Jaha, du kommer inte ihåg mig, men jag vet vem du är. -- Lite konstigt. Vem fan e du tänker folk.
- Jodå du är (random namn) som var i hop med (random namn) och jobbar på (random ställe). Du gick i (random skola) eller hur? -- Bara jätteläskigt. Spring för livet. Stalker-varning.
- Jo men det gör inget, folk brukar glömma bort mig. -- Jamen NU låter du ju skitintressant. Not.
 
Kommentarer som hädanefter skall användas:
- Nej det har vi nog inte (hälsar)
Eller måhända
- Ah jag vet inte, men vi kan ju hälsa i alla fall -insert trevligt och hjärtligt litet skratt-(hälsar) -- skapar en trevlig stämning genom skrattet. 
 
Förstår att jag kan framstå som smått obehaglig efter det här, men what can I say - jag kommer ihåg folk!? Jag har väl ett exceptionellt bra personminne bara. Men med min nya taktik kommer det gå bra. 
 
Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Jessica

haha classic! jag brukar bara utbrista personens fulla namn då jag under några sekunder får för mig att det är en beundransvärd och cool sak att jag kan det....

Svar: Mhm - been there done that got the t-shirt typ... KAN INTEFOLK BARA KOMMA IHÅG SAKER?
John & Vicky

2013-09-27 @ 07:27:18
URL: http://jessicaedlund.devote.se
Postat av: Amanda

Hahahaha!!

Brukar också köra på "men det är lugnt, jag är van". Offertaktiken går alltid hem. Vill höra mer om denna kväll! (Finns stor risk att jag gjort samma sak mot samma människor)

Svar: Hahah, jaa.
John & Vicky

2013-09-27 @ 23:49:43
Postat av: Amanda

Vidhåller dock att det är charmigt. Folk är lame om de glömmer en.

2013-09-27 @ 23:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0